Winnaars Docentprijzen Geowetenschappen 2019-2020: Gery Nijenhuis en Lonneke Roelofs

Er waren 12 voordrachten voor de prijs Docent van het Jaar en nog eens 12 voordrachten voor de prijs Docent-Talent van het Jaar. De jury heeft uit die voordrachten voor beide categorieën 3 genomineerden geselecteerd. Dat waren Ellen Moors, Gery Nijenhuis en João Trabucho Alexandre voor Docent van het Jaar én Mariska te Beest, Lonneke Roelofs en Stef Dingemans voor Docent-Talent van het Jaar.

Op woensdag 1 juli zijn tijdens een online bijeenkomst de winnaars van de Docentprijzen bekend gemaakt. Gery Nijenhuis, docent Sociale Geografie en Planologie, heeft de prijs Docent van het Jaar gewonnen. Lonneke Roelofs, docent Aardwetenschappen, ontving de prijs Docent-Talent van het Jaar. De jury heeft deze docenten verkozen tot winnaar vanwege hun betrokkenheid bij hun studenten en de manier waarop zij hun studenten inspireren. De winnaars ontvangen een cheque van 1.500 euro, te besteden aan werk-gerelateerde zaken, zoals een studiereis of boeken. Van harte gefeliciteerd!

Prijswinnaars Gery Nijenhuis met quote uit haar laudatio.
Docent van het Jaar Gery Nijenhuis

Winnaar Docent van het Jaar: Gery Nijenhuis

Jurylid en student Marte Vroom sprak de laudatio uit: "Gery, je staat bekend om je uitgebreide kennis en je geweldige manier waarop je die kennis overdraagt aan studenten. Je stimuleert studenten om met elkaar te discussiëren en staat volledig open voor nieuwe ideeën. Reflectie is een belangrijk aspect van je educatieve stijl. Niet alleen onder studenten ben je heel zichtbaar, ook weet je jouw ervaringen over te dragen op (beginnende) docenten." Bekijk hier de video van de prijsuitreiking Docent van het Jaar.

Prijswinnaar Lonneke Roelofs met quote uit haar laudatio.
Docent-Talent van het Jaar Lonneke Roelofs

Winnaar Docent-Talent van het Jaar: Lonneke Roelofs

Jurylid en student Carolina Halevy sprak de laudatio uit: "Lonneke, je hebt je in korte tijd geprofileerd als een zeer gedreven docent-talent. Je vertoont een groot verlangen om kennis en passie over te brengen voor Aardwetenschappelijke onderwerpen. Daarnaast heb je een grote passie voor onderwijs (het plezier van leren). Je ademt een sfeer van enthousiasme die besmettelijk is voor zowel studenten als docenten." Bekijk hier de video van de prijsuitreiking Docent-Talent van het Jaar.