Vlaamse klimaatspijbelaars en Thomas Rueb (Laura H, kalifaatmeisje) op Festival Europa

Festival Europa

Nieuwe namen voor het Festival Europa, georganiseerd door de Universiteit Utrecht en TivoliVredenburg! Thomas Rueb, auteur van Laura H. Het Kalifaatmeisje uit Zoetermeer deelt de inzichten uit zijn boekresearch. Onderzoeksjournalist Linda Polman komt spreken over Europees migratiebeleid en de jonge initiatiefnemers van grote Belgische klimaatspijbelactie komen spreken over activisme.

Vijf dagen voor de Europese Parlementsverkiezingen organiseren Universiteit Utrecht en TivoliVredenburg op zaterdag 18 mei het Festival Europa. Het programma bestaat uit een lijsttrekkersdebat, korte colleges, interviews, muziek- en literatuuroptredens rondom Europese thema’s. Oud-DNB-lid Joanne Kellerman spreekt bijvoorbeeld over de toekomst van de euro.

Vanuit de Universiteit Utrecht doen mee:

• Alex Brenninkmeijer, oud ombudsman en hoogleraar Institutionele aspecten van de rechtsstaat
  • Femke van Esch, universitair docent Europese Integratie
  • Coen Teulings, econoom, universiteitshoogleraar in Utrecht, oud directeur van het CPB
  • Madeleine de Cock Buning, hoogleraar Auteurs- en Mediarecht, expert op het gebied van fake news en de EU
  • Kees van den Bos, hoogleraar Sociale Psychologie, expert op het gebied van radicalisering en vertrouwen/wantrouwen in instituties

• Zaterdag 18 mei 2019 19.00 uur – 01.00 uur
  • TivoliVredenburg, Utrecht
  • Tickets: regulier € 14,50 & € 12,- voor studenten, CJPleden en Stadspashouders
  • Kaarverkoop: www.festivaleuropa.nl, of via TivoliVredenburg of via 030-2314544

Festival Europa is een initiatief van de Universiteit Utrecht en wordt georganiseerd door de Universiteit Utrecht en TivoliVredenburg in samenwerking met de Gemeente Utrecht, Literatuurhuis en DeBuren. Het festival wordt mede mogelijk gemaakt door het Europees Parlement, de Europese Commissie, het Universiteitsfonds en het KF Hein Fonds.

Festival Europa