Video: "Zo Willen We Werken" over gedragsverandering en hybride werken

Op het evenement 'Zo Willen We Werken', op 17 juni 2021, spraken verschillende experts over gedragsverandering en hybride werken. Eén van de deelnemers was Joop Schippers, hoogleraar arbeidseconomie en verbonden aan de Future of Work hub van de Universiteit Utrecht.

Een gesprek over gedragsverandering en hybride werken met oa. Joop Schippers van de Universiteit Utrecht.

Schippers sprak onder meer met met Gert-Jan de Maagd, programmaleider behaviourial insights team bij het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en Hugo Houppermans, de directeur van de Coalitie Anders Reizen.

Eén van de waarschuwingen die Joop Schippers deed, was die van een tweedeling. Tijdens pauzes zullen de collega's die op de zaak werken wellicht zaken bespreken, waar ze de thuiswerkers dan geen weet van hebben. Een ander punt is bijvoorbeeld: een spoedgeval. De medewerkers die aanwezig zijn op de werkvloer moeten het spoedgeval aannemen en hun andere werk even neerleggen. De collega's die deze dag toevallig thuis werken, kunnen ongestoord verder gaan met waar ze mee bezig waren.