Universiteit Utrecht op Nederlandse Actieagenda Biodiversiteit

Op donderdag 16 september was de Universiteit Utrecht als gastspreker aanwezig bij het symposium Tijd voor Biodiversiteit in Naturalis. Tijdens dit congres werd de Nederlandse Actieagenda voor Biodiversiteit (pdf) gepresenteerd die eerder die week ook door IUCN NL directeur Coenraad Krijger werd aangeboden aan demissionair minister van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) Carola Schouten.

In de Actieagenda zijn de biodiversiteitsdoelen van meer dan 150 Nederlandse organisaties opgenomen, waaronder die van de Universiteit Utrecht. IUCN Nederland, MVO Nederland en Deltaplan Biodiversiteitsherstel verzamelden deze toezeggingen in de aanloop naar de VN-biodiversiteitstop, die in oktober start. Wereldleiders zullen hier de biodiversiteitsdoelen voor 2030 vaststellen en een nieuw internationaal biodiversiteitsakkoord sluiten. De toezeggingen van de Nederlandse organisaties vormen voor Nederland een belangrijke bijdrage in het realiseren van biodiversiteitsdoelen voor 2030.

Tijdens dit symposium ‘Tijd voor Biodiversiteit’ sprak Dorinne Raaimakers, Projectleider Biodiversiteit over de biodiversiteitsdoelen van de Universiteit Utrecht. In een korte pitch lichtte zij aan de hand van een aantal voorbeeldactiviteiten de toezegging van de universiteit toe en hoe deze initiatieven zullen bijdragen aan biodiversiteitsherstel.

Symposium 'Tijd voor Biodiversiteit'

Bekijk hier het symposium ‘Tijd voor Biodiversiteit’ van donderdag 16 september 2021
Bekijk hier de IUCN NL-video ‘Tijd voor Biodiversiteit’