Verslag Town Hall Meeting - Sleepless in Academia

Sleepless in Academia: Een Reactie op de Uitdagingen van Jonge Academische Ouders, gefinancierd door UYA, is tot een einde gekomen op 12 april 2023 met een Town Hall Meeting.

Onderdeel van deze vergadering was een paneldebat met onze collega’s Adrien Melquiond, Jocelyn Ballantyne, Mara Yerkes en Verena Seibel, die allen hun persoonlijke ervaringen en ideeën deelden om een meer ondersteunende werkomgeving te bieden aan nieuwe ouders aan de Universiteit Utrecht.

We hielden ook een workshop met collega’s van allerlei faculteiten om samen onze aanbevelingen voor meer team- en zorgvriendelijk beleid te ontwikkelen en verfijnen.

Al met al roepen we met ons project op tot meer aandacht voor de diverse zorgverantwoordelijkheden van collega’s, levensloop-afhankelijke factoren die de werk-privé balans beïnvloeden, en teams als geheel behandelen bij het ontwikkelen van beleid. We zijn dankbaar voor alle (slapeloze) collega’s die onze dialoogsessie bijwoonden, en wezenlijk bijdroegen aan het vormen van de uitkomst van het project!

Projectpagina