Thema’s Comeniusprogramma 2022 bekend: meld je aan voor de online inloopspreekuren

Het Comeniusprogramma is een landelijk stimuleringsprogramma voor onderwijsvernieuwing, uitgevoerd door het Nationaal Regieorgaan Onderwijs. Het stelt docenten in staat om hun visie op onderwijs in de praktijk te brengen.

Het Comeniusprogramma biedt beurzen voor onderwijsinnovatieprojecten aan zogenoemde Teaching Fellows (€50.000 voor een-jaar-durend project, innovatie op kleine schaal), Senior Fellows (€100.000 voor twee-jaar-durend project, innovatie binnen gehele opleiding) en Leadership Fellows (€500.000 voor drie-jaar-durend-project, innovatie gericht op één of meer faculteiten of gehele instelling). Ieder jaar focussen de beurzen zich op verschillende thema’s. Dit jaar zijn dat de onderstaande thema’s (beschrijvingen thema’s door het NRO).

Binnen de Universiteit Utrecht wordt veel gewerkt aan deze thema’s, denk aan onderwijs op afstand en Educate-it (thema 1); flexibel onderwijs (thema 2); Community Engaged Learning, Entrepreneurship en interdisciplinariteit (thema 3).

Het Centre for Academic Teaching kan je ondersteunen bij het schrijven van een projectaanvraag en in contact brengen met andere experts over deze en andere onderwijsthema’s. Neem daarvoor contact op met cat@uu.nl.

Ben je voornemens een Senior fellowship (deadline vooraanmelding 7 september) of Teaching fellowship (deadline vooraanmelding 14 september) aan te vragen binnen het Comeniusprogramma? En heb je vragen of wil je even sparren over je ideeën? Kom dan naar de online inloopspreekuren op 2 of 9 september, beide van 13.00 tot 14.00 uur. Verhinderd? Mail dan naar cat@uu.nl om een individuele afspraak te maken. Klik hier om je aan te melden voor deze sessie. Je kunt ook direct “binnenlopen” door op deze MS Teams-link te klikken.