Theater & wetenschappelijke talks over actuele thema's in Podium Hoge Woerd

Podium Hoge Woerd in Leidsche Rijn en het Centrum voor Wetenschap en Cultuur presenteren dit theaterseizoen ‘Wat speelt er? – Talks’. Gesprekken en theater waarbij wetenschappers van de Universiteit Utrecht je meenemen in actuele, maatschappelijke thema's.

In het theater van Podium Hoge Woerd worden actuele thema’s die spelen in Utrecht, het land en in de wereld bespreekbaar gemaakt via theater en cabaret. Dit theaterseizoen bundelen ze een aantal van hun theatervoorstellingen. Dans over wat je voorouders voor je betekenen, cabaret over de klimaatproblematiek, theater over je identiteit en de vrijheid om te zijn wie je bent. Stuk voor stuk avonden die aan het denken zetten, nieuw inzicht geven, en ervoor zorgen dat je erover in gesprek gaat.

Wetenschap & theater komen samen

Om verdieping te geven bij dit soort maatschappelijke thema’s presenteren Podium Hoge Woerd en het Centrum voor Wetenschap en Cultuur gesprekken onder de titel ‘Wat speelt er?’ waarbij wetenschappers van de Universiteit Utrecht je meenemen in een aantal van deze actuele onderwerpen. Na een kort college is er ruimte voor vragen en dialoog. Alleen de talk beluisteren? Tickets kosten €3,00. Wil je zien hoe het thema van een talk is verwerkt in een voorstelling? Koop dan een combiticket bij de voorstelling en ga vooraf voor €1,00 naar de bijpassende Wat speelt er? - Talk.

Agenda

Op donderdag 29 februari spreekt interdisciplinair sociaal wetenschapper prof. dr. Gonneke Stevens over kansen(on)gelijkheid. Houd de website van Podium Hoge Woerd in de gaten voor meer informatie en toekomstige talks.

Meer theater en wetenschap?

Op maandag 19 februari verkennen verouderingsbioloog dr. Peter de Keizer en theatermakers van het Nieuw Utrechts Toneel of we in de toekomst allemaal fluitende de 100 halen. Komt het eeuwige leven dichterbij? En op maandag 23 april onderzoekt cultureel antropoloog dr. Yvon van der Pijl samen met de theathermakers hoe ons begrip van de dood altijd in beweging is.

De Futuristen is een unieke combinatie van interview en theater, waarin schrijvers en theatermakers de visie van een spraakmakende gast in één dag vertalen naar een voorstelling. De Futuristen wordt georganiseerd door Studium Generale, in samenwerking met het Nieuw Utrechts Toneel en mede mogelijk gemaakt door het Descartes Centre (UU) en het Cultuurfonds.

Meer informatie over de Futuristen