Symposium: Student Kwalificatie Onderwijs (StuKO)

Student geeft les aan andere studenten

Hoe kunnen studentdocenten onderwijsvaardigheden opdoen, de kwaliteit van het onderwijs verbeteren en hoe erkennen en waarderen we hun inzet? Die vragen staan centraal in het StuKO-project (StudentKwalificatieOnderwijs). Op donderdag 6 april 2023 delen we op een symposium de eerste opbrengsten van het project, en bespreken we deze met experts en ervaringsdeskundigen.

Wat is StuKO?

StuKO staat voor StudentKwalificatieOnderwijs en is een driejarig project dat werkt aan trainen, begeleiden, erkennen en waarderen van studenten die op een of andere manier onderwijs verzorgen. Voor de kwaliteit van het onderwijs, onderwijsvaardigheden die studenten op doen én voor het welzijn van deze studentdocenten is het belangrijk dat zij de juiste ondersteuning krijgen bij het uitvoeren van hun onderwijstaken. Daarnaast willen we dat hun inzet wordt beloond, niet alleen financieel, maar ook met een vorm van erkenning (certificering).

Voor wie is het symposium?

Studentdocenten, trainers, docenten, begeleiders, beleidsmakers en geïnteresseerden die te maken hebben met studentdocenten zijn welkom.

• 09.30 - 10.00 uur: Inloop
  • 10.00 - 10.15 uur: Intro/welkom door projectleider en dagvoorzitter
  • 10.15 - 12.00 uur: Mick Healey met interactieve keynote en koffie
  • 12.30 - 12.30 uur:   Plenaire uitwisseling
  • 12.30 - 13.30 uur: Lunch
  • 13.30 - 16.00 uur: Twee workshoprondes*
  • 16.00 - 16.30 uur: Borrel

* De workshops gaan onder meer over: Wat brengt onderzoeksliteratuur voor de praktijk, good practices, meedenken over erkennen en waarderen, tegen welke dilemma’s lopen we aan en hoe gaan we daar mee om?

Bar Beton Rijnsweerd, Pythagoraslaan 101, 3584 BB Utrecht.

Meld je aan

Meer informatie

Kijk voor meer informatie op de projectwebsite. Heb je vragen? Neem dan contact op met de projectleider Karin Smit (Onderwijsadvies & Training).