Summerschool Wiskundeonderwijs 2020

Online Summerschool Wiskundeonderwijs

Eind augustus organiseert het Freudenthal Instituut meestal een tiendaagse Summer School over Wiskundeonderwijs op de campus. Vanwege coronabeperkingen is de editie van dit jaar online gegaan, net als vele andere evenementen. Deze editie van de Summer School was veel groter dan normaal, met 480 deelnemers uit bijna 40 landen. De lezingen en workshops, nu als webinars, werden live gestreamd op YouTube vanuit de kantoren van ons instituut en de TLL-studio. Deze livestreams zijn nog steeds beschikbaar via de conferentiewebsite en het YouTube-kanaal.

De Summer School werd goed ontvangen met overweldigend positieve commentaren en complimenten van de deelnemers. Bijvoorbeeld: “Ik waardeerde de diepgaande discussies over cruciale onderwerpen op het gebied van didactiek en onderzoek dat is gedaan of in ontwikkeling is. De expertise van het Instituut werd op zeer inspirerende manieren getoond." Heel wat deelnemers gaven aan dat ze normaal gesproken niet de middelen zouden hebben om aan dit soort evenementen deel te nemen, en waren blij dat we het gemakkelijk toegankelijk en gratis maakten.