Rechtsgeleerdheid scoort goed in World University Rankings

Het departement Rechtsgeleerdheid van de Universiteit Utrecht staat op een prima 34e plaats in de World University Rankings 2018.

De World University Rankings van Times Higher Education (THE) is een jaarlijkse ranglijst van de beste universiteiten ter wereld. Dit jaar is er voor het eerst een apart overzicht opgesteld voor het specifieke vakgebied 'Law'.

logo World University Rankings van Times Higher Education

Zo'n 100 wereldwijde instituten zijn met elkaar vergeleken op basis van 13 criteria, op het gebied van onderwijs, onderzoek, citaties, internationaal perspectief en samenwerking met het bedrijfsleven.

Op het gebied van Rechtsgeleerdheid behaalde de Universiteit Utrecht een prima score die beloond werd met plaats 34 in de ranglijst. In het algemene overzicht van beste universiteiten ter wereld staat de UU op plaats 68.