Podcast Future of Work: Doorwerken na de AOW, hoe kan het werken?

Joop Schippers, Marleen Dammen, Glenn van der Burg
Joop Schippers, Marleen Damman, Glenn van der Burg

Socioloog Marleen Damman en arbeidseconoom Joop Schippers praten in deze aflevering van de Future of Work podcast over langer doorwerken en pensioen.

Begin 2022 bereikte de ‘Spanningsindicator Arbeidsmarkt’ van het UWV een nieuw record. Voor het eerst was er sprake van een ‘zeer krappe’ arbeidsmarkt. Mogelijke oplossing van de tekorten, is dat mensen meer uren gaan werken en vooral voor parttimers. Daarvoor pleit onder andere werkgeversvereniging AWVN. Er zijn echter ook steeds meer AOW-ers die langer door willen werken. Wie zijn dat? Kan iedereen dat? Hoe moet je je daarop voorbereiden? Hoe pak je dat aan? In de studio zijn twee experts om deze vragen te beantoorden: Joop Schippers, hoogleraar arbeidseconomie; en Marleen Damman, Universitair docent bij de afdeling Sociologie, beiden aan de Universiteit Utrecht.

Over de Future of Work podcast

Onderzoekers van de Future of Work van de Universiteit Utrecht delen, samen met mensen uit de praktijk, de nieuwste inzichten over werk én de actualiteit in deze maandelijkse podcast. Hij wordt gemaakt in samenwerking met People Power, een programma op New Business Radio.

Luisteren en abonneren

Je kunt de Future of Work podcast ook op Spotify beluisteren, bij Apple Podcasts, Google Podcasts en op Soundcloud. Elke maand wordt één aflevering van het programma People Power gemaakt door de Future of Work hub van de Universiteit Utrecht.

Wil je op de hoogte blijven van alle podcasts? Meld je dan aan voor People Power op WhatsApp. Sla het nummer 06 45 66 75 48 op in je contacten en stuur een bericht “PODCAST AAN”, dan houden wij jou op de hoogte over nieuwe afleveringen.

Elke maandag van 15 tot 17 uur hoor je People Power op New Business Radio. Wil jij de programma’s gratis en automatisch op je mobiel? Abonneer je hier op de Podcast

Wil je weten hoe je onze podcast op je iPhone, Android, Computer of SONOS krijgt, klik dan hier voor onze handleiding.