Op studiereis naar de UU

Een groep seniordocenten van het University College London bracht begin juni een bezoek aan de Universiteit Utrecht. Deze studiereis was onderdeel van de leergang die zij volgen: Leading Change in Education. In Nederland beter bekend als de leergang Onderwijskundig Leiderschap. De onderwijsleiders van UCL kwamen naar de UU om te leren over onze onderwijsvernieuwingen.

Een belangrijk thema van de reis was diversiteit. Wat hen opviel, is dat internationalisering voor de UU een belangrijke hefboom is om diversiteit in het onderwijs aan de orde te stellen. Een van de dingen die ze hierbij met name interessant vonden is de diagnostische vragenlijst over internationalisering van het curriculum, die door docenten én studenten ingevuld wordt, en daarna besproken.

Ook hebben ze voorbeelden gezien van hoe het Utrechts Onderwijs Model in verschillende opleidingen is gerealiseerd, en hoe docenten actief leren en toetsing organiseren.

Hetty Grunefeld (Onderwijsadvies & Training) leidde het bezoek. Wil je meer weten, of ook een leergang over het leiden van onderwijsvernieuwing organiseren? Mail h.grunefeld@uu.nl.

Seniordocenten van het University College London bezoeken Universiteit Utrecht