Nieuwe zakelijk directeur O&T: Monique Heiligers

Portretfoto van Monique Heiligers

Sinds 1 oktober heeft Onderwijsadvies & Training (O&T) een nieuwe zakelijk directeur: Monique Heiligers. Monique volgt Désirée Verberk op en zal het managementteam van O&T versterken met haar managementervaring in de wereld van onderzoek en onderwijs. Die deed ze op bij de Hogeschool van Amsterdam en (langer geleden) de TU Delft. “Mijn doel was altijd om het onderwijs en onderzoek te versterken, te verrijken en intensief te verbinden met het bedrijfsleven.”

Monique behaalde een PhD in Aerospace Engineering, en bleef ook daarna werkzaam in de luchtvaartsector. Eerst aan de TU Delft, en de laatste 11 jaar als business manager bij de Aviation Academy van de HvA. Met haar overstap naar Onderwijsadvies & Training begeeft ze zich niet op onbekend terrein. “Ook voor mijn technische werk ben ik altijd bezig geweest met onderwijs en onderzoek. Hoe kun je die twee versterken en verbinden? En hoe kun je daarbij samen met het bedrijfsleven problemen oplossen?”

Hoe meer stakeholders, hoe leuker

Monique vertelt erg uit te kijken naar nieuwe samenwerkingen bij O&T, zowel binnen de universiteit als daarbuiten. “Ik ga graag structurele, strategische verbindingen aan met partijen die dezelfde doelen nastreven. Hoe meer stakeholders, hoe leuker ik het vind. Hoe zorg je er samen voor dat al die onderwijskundige kennis die binnen en buiten de faculteit ontwikkeld wordt, op een goede manier wordt toegepast? Niet alleen in ons eigen onderwijs maar ook daarbuiten? Door gebruik te maken van elkaars ervaring en expertise, kun je er samen voor zorgen dat je de impact en verbetering creëert die je voor ogen hebt.”