Nieuwe website Yoda gelanceerd - en samenwerking met SURF

Om onderzoekers en de onderzoeksondersteuners nog beter te begeleiden, is er begin oktober een nieuwe Yoda-website gelanceerd. Deze website is opgezet in samenwerking met onderzoekers en onderzoeksondersteuners van de Universiteit Utrecht. De website is toegankelijker, makkelijker te vinden en alle informatie over het gebruik van Yoda staat op deze website centraal.

Steeds meer onderzoekers maken gebruik van Yoda, een onderzoeksdatamanagementdienst ontwikkeld door de Universiteit Utrecht. Yoda stelt onderzoekers van de Universiteit Utrecht en hun partners in staat staat om grote hoeveelheden onderzoeksgegevens veilig op te slaan, te delen, te publiceren en te bewaren tijdens alle fasen van een onderzoeksproject. Yoda heeft het werken met datasets op interdisciplinaire basis nog eenvoudiger gemaakt.

In de afgelopen jaren is het gebruik van Yoda gegroeid en nu gaan ook onderzoekers van acht andere instanties starten met het beheren van hun data in Yoda. Vanwege de groeiende vraag naar ondersteuning heeft het Yodateam van de Universiteit Utrecht de samenwerking met SURF gezocht. SURF zal de service en ondersteuning op deze acht andere instanties verzorgen.

Ben je benieuwd hoe gebruikers Yoda ervaren in het kader van hun onderzoeksproject? Lees dan het interview met promovendus Timo Verlaat waarin hij zijn bevindingen deelt.

Heb je vragen over Yoda of ben je geïnteresseerd geraakt in het gebruik van Yoda voor jouw onderzoeksproject? Neem dan contact op met Research Data Management Support