Negen ongebruikelijke en innovatieve ideeën voor een duurzamere toekomst toegekend

De recente Incubator Call van Pathways to Sustainability heeft een groot aantal voorstellen opgeleverd voor een groenere, duurzamere toekomst, met thema's van op natuur gebaseerde oplossingen tot een nieuwe ecologische grondwet, en van gezondheidseffecten van klimaatinterventies tot een digitale, groene universiteit. Negen innovatieve ideeën hebben een Incubator Grant gekregen en de teams kunnen hun ideeën en consortiums nu verder ontwikkelen.

Eén van de missies van het Strategisch Thema Pathways to Sustainability is om innovatieve samenwerkingsverbanden te stimuleren en faciliteren voorbij disciplines en in samenwerking met maatschappelijke stakeholders. De Incubator Grant is ons financieringsinstrument met het doel om te investeren in het opbouwen van gemeenschappen door interdisciplinaire teams van wetenschappers de kans te bieden om de tijd te nemen om samen te werken aan innovatieve ideeën, om vertrouwen en begrip te kweken voor elkaars perspectieven, en zowel de consortiums als de innovatieve ideeën verder te ontwikkelen. Na een succesvol Incubator Grants-proces kunnen de teams verdere Signature Project Grants aanvragen.