Lydia Dalhuisen en Linda Senden genomineerd voor Vrouw in de Media Award Utrecht

Lydia Dalhuisen
Lydia Dalhuisen in het tv-programma Editie NL.

Lydia Dalhuisen, docent strafrechtwetenschappen en Linda Senden, hoogleraar Internationaal en Europees Recht aan de Universiteit Utrecht, zijn genomineerd voor de Vrouw in de Media Award Utrecht 2019. Ze kregen de nominatie vanwege hun goede optredens in de media. De prijs is een regionale toevoeging op de landelijke Vrouw in de Media Award, voor vrouwen die hun expertise helder en vaak weten te delen.

Strafrechtexpert Lydia Dalhuisen spreekt vaak in de media over brandstichting, het onderwerp waarop ze gepromoveerd is. Dalhuisen heeft zowel een achtergrond in de klinische- en gezondheidspsychologie als in het strafrecht. Daardoor kan ze zowel de achtergrond van de daders duiden, als de manier waarop de maatschappij met dit criminele gedrag omgaat.

Linda Senden
Linda Senden op NPO Radio 1.

Professor Linda Senden is vanwege haar kennis over Europa regelmatig in het nieuws met interviews en duiding rondom Brexit. Daarnaast is ze één van de sleutelfiguren in de Gender and Diversity hub van de Universiteit Utrecht. Vanuit die rol kwam ze recent in de media over de kamermeerderheid voor het verplichte vrouwenquotum en over ongelijke prijzen bij de kapper voor mannen en vrouwen met kort haar.

Stemmen op de genomineerden

Tot en met 30 januari kan er via Vrouwindemedia.nl gestemd worden op de landelijke en regionale genomineerden. De prijs is een initiatief van Mediaplatform Vaker in de Media en Sprekersbureau ZijSpreekt. Met de awards willen ze vrouwelijke experts en rolmodellen aanmoedigen om zichtbaar in de media te zijn en redacties aanmoedigen om hen vaker dat podium te bieden.

In de stemmodule wordt eerst gevraagd op een landelijke genomineerde te stemmen, daarna kan je per provincie op een vrouw stemmen. Dalhuisen en Senden zijn genomineerd in Utrecht.

Stem op vrouwindemedia.nl