Katadreuffeprijs 2017 voor Aart de Vries

Aart de Vries heeft de Katadreuffeprijs 2017 ontvangen. Deze prijs wordt ieder jaar uitgereikt aan de meest opmerkelijke rechtenstudent van het afgelopen academische jaar, op initiatief van prof. Ivo Giesen.

Katadreuffeprijs 2017 voor Aart de Vries

Volgens de jury heeft de winnaar zich tijdens zijn hele studie onvermoeibaar ingezet voor de Universiteit Utrecht en was hij een voorbeeld voor zijn medestudenten. De jury bestond uit prof. Ferry de Jong (strafrecht), Arthur Boitelle (bachelor Rechtsgeleerdheid), Daniëlle Arnold (Legal Research Master), Rutger van Rompeay (Van Benthem & Keulen) en Rianka Rijnhout (hoofddocent Privaatrecht).

Aart de Vries, die naast Rechtsgeleerdheid ook geschioedenis studeerde, was onder meer praeses van het tweede bestuur van studievereniging ULC Tilia en medeoprichter van de alumnivereniging van Tilia. Daarnaast was hij student-assessor van het bestuur van het departement Rechtsgeleerdheid en student-assistent bij het Willem Pompe Instituut voor strafrechtwetenschappen.