Het Betweter Festival is op zoek naar experimenten

Doe mee!

Op vrijdagavond 27 september 2024 vindt in TivoliVredenburg de achtste editie van het Betweter Festival plaats. Het kunst- & wetenschapsfestival waar bezoekers zich onderdompelen in een unieke mix van talks, muziek, film, interactieve installaties en live wetenschappelijk onderzoek.

Met bijna 3000 betweters onder één dak biedt het festival onderzoekers een uitgelezen kans om veel data te verzamelen en bezoekers warm te maken voor hun onderzoek. Heb jij een idee voor een verrassend wetenschappelijk experiment en wil je jouw onderzoek uitvoeren op het festival? Laat ons dan via het aanmeldformulier weten wat je plan is. De deadline voor het indienen van een voorstel is 12 april.

Heel leuk om met een breed geïnteresseerd publiek contact te hebben en met hen uit te wisselen over de vragen die wij oproepen in ons project, en om al hun verschillende reacties te zien.

Anne-Floor de Kanter
Onderzoeker bij het UMC Utrecht

Wij zoeken jou!

In voorgaande jaren deden we onder andere onderzoek naar wonderverhalen en protestbordboodschappen, en konden bezoekers testen of ze echte kunstwerken van AI-gegenereerde kunstwerken konden onderscheiden. Ook dit jaar zijn we op zoek naar experimenten die interessant en prikkelend zijn voor bezoekers om te doen, en wie weet zie je wel mogelijkheden om samen te werken met een beeldend kunstenaar, acteur of muzikant?

Belangrijk is dat het experiment daadwerkelijk bijdraagt aan je onderzoek of dataverzameling en dat het een korte doorlooptijd (zo’n 5 minuten) heeft, zodat zoveel mogelijk bezoekers deel kunnen nemen. Voorstellen die enkel gebruik maken van enquêtes voldoen niet. Sluit jouw onderzoek hierbij aan? Dan ontvangen we graag je idee. Wij zorgen er met onze ontwerpers voor dat je experiment op een aantrekkelijke manier wordt vormgegeven.

Stuur je voorstel naar ons op via dit formulier (deadline 12 april)

Meer informatie

Heb je vragen? Kijk op www.betweterfestival.nl of stuur een mailtje naar betweterfestival@uu.nl.

Wat was het een fijne avond! En intensief, ik moest achteraf wel een beetje bijkomen. Ik ben heel tevreden met hoe het ging, met veel dank voor de fijne voorbereiding en begeleiding vooraf.

Onderzoeker bij de faculteit Bètawetenschappen van de Universiteit Utrecht