Gratis online universitaire cursus Mensenrechten begint op 12 februari

De nieuwste editie van de MOOC (massive online open course) Mensenrechten, start op 12 februari. Deelnemers wordt gevraagd om zich nu aan te melden.

In deze cursus, getiteld Human Rights for Open Societies - An Introduction into the European Convention on Human Rights, leggen Antoine Buyse, Janneke Gerards en Paulien de Morree uit hoe de mensenrechten onder druk staan en wat daar tegen gedaan wordt. Het Europees Verdrag voor de Rechten van de Mens is internationaal gezien één van de meest succesvolle instrumenten om de menselijke waardigheid te beschermen en het is een cruciaal instrument voor het bereiken van een open samenleving.

• Het is een universitaire cursus voor beginners
  • De studiebelasting is ongeveer twee a drie uur per week, gedurende zes weken
  • Aan bod komen onder meer: het recht van demonstratie, stemrecht, discriminatie, vluchtelingenprolematiek, kwetsbare groepen in de samenleving.

Lees ervaringen van eerdere deelnemers en meld je aan via Coursera.