Future of Work podcast: carrièreswitch na corona

Future of Work podcast met onder meer Fiona van 't Hullenaar en Joop Schippers

Denk jij door de pandemie aan een andere baan? Twijfel je aan de rol van werk in je leven? Als dat zo is, dan ben je niet de enige. In de nieuwste Future of Work podcast van de Universiteit Utrecht bespreken we dit fenomeen met Joop Schippers, hoogleraar arbeidseconomie, Ingeborg van Harten, eigenaar van 7people en parttime Chief People Officer bij Payaut en Fiona van ‘t Hullenaar, voormalig directeur Vastgoed & Campus van de Universiteit Utrecht. Zij nam onlangs ook ontslag.

Volgens recent onderzoek van Microsoft overweegt meer dan 40 procent van de wereldwijde beroepsbevolking dit jaar hun werkgever te verlaten – en dat is veel meer dan normaal. In de VS noemen ze het: “The great resignation”; met 4 miljoen mensen die in juli ontslag namen.

Ook in Europa zijn er tekenen dat er meer mensen hun baan opzeggen dan normaal. Maar waarom gebeurt dit? Wat drijft mensen? Wat gaan ze doen? Wat kan je er als bedrijf aan doen om je medewerkers te behouden?

Luisteren en abonneren

Je kunt de Future of Work podcast ook op Spotify beluisteren, bij Apple Podcasts, Google Podcasts en op Soundcloud. Elke maand wordt één aflevering van het programma People Power gemaakt door de Future of Work hub van de Universiteit Utrecht. Klik hier voor de People Power Podcast op Spotify. Meld je aan en volg ons.

Wil je op de hoogte blijven van alle Podcasts? Meld je dan aan voor People Power op WhatsApp. Sla het nummer 06 45 66 75 48 op in je contacten en stuur een bericht “PODCAST AAN”, dan houden wij jou op de hoogte over nieuwe afleveringen.

Elke maandag van 15 tot 17 uur hoor je People Power op New Business Radio. Wil jij de programma’s gratis en automatisch op je mobiel? Abonneer je hier op de Podcast

Wil je weten hoe je onze podcast op je iPhone, Android, Computer of SONOS krijgt, klik dan hier voor onze handleiding.