Docenten, studenten en staf enthousiast over Learning Spaces Scenario Game!

De discussie en uitwisseling spatten ervan af tijdens het spelen van de Learning Spaces Scenario Game op 29 november jl. Docenten, studenten en staf maakten tijdens deze bijeenkomst van de SIG Learning Spaces een ontwerp voor een (onderwijs)ruimte met als startpunt een specifiek leerscenario.

Allereerst spitste de discussie zich toe op de keuze welke didactische aspecten belangrijk zijn in het gekozen scenario. Is bij een challenge based activiteit tijdens een cursus de interactie tussen studenten belangrijk of juist de wisselwerking van de student met de inhoud? Kiezen we toch voor de student-docent interactie of draagt het bieden van diversiteit in activiteiten het beste bij aan het behalen van het leerdoel? En hoe vertaalt zich dat dan naar de leeromgeving? Hebben we  groepstafels nodig of juist ruimte voor individuele studie? En hoe kan de docent de vorderingen volgen? En hoe zit dat als er als werkvorm het voeren van een debat is gekozen?

Uiteindelijk leidden alle gedachtewisselingen tot creatieve ontwerpen die met de mini-meubels vorm kregen op het speelcanvas van de groepen. Zelfs post-its kregen nieuwe functies als signaalvlaggetjes of akoestische kamerschermen.

De groepen presenteerden aan het einde hun ideeën aan elkaar een deelden hun ervaringen over hun zoektocht naar de synergie tussen onderwijsontwerp en leeromgeving.

Wil je met jouw team ook eens op een creatieve manier nadenken over de synergie tussen onderwijsontwerp en leeromgeving?

Reserveer dan een sessie met het Learning Spaces Scenario Game via FLS@uu.nl of schrijf je (ook individueel) in voor de workshop op 1 februari 15.30 -17.00 uur tijdens de Teaching and Learning Inspiration Days.