Dien nu je voorstel in bij het ondersteuningsfonds Community Engaged Learning

De Universiteit Utrecht wil studenten opleiden die bijdragen aan een betere wereld en het oplossen van maatschappelijke uitdagingen. Ben je docent en wil je meer maatschappelijke betrokkenheid in je onderwijs? Ga dan de samenwerking aan met een externe partner en ontwikkel je onderwijs. Om je op weg te helpen kun je nu een subsidie aanvragen vanuit het ondersteuningsfonds voor Community Engaged Learning (CEL).

Wat is Community Engaged Learning?

Community Engaged Learning (CEL) aan de Universiteit Utrecht verrijkt en versterkt klassiek universitair onderwijs, door rechtstreekse dialoog met de samenleving. In CEL stellen docenten, studenten en maatschappelijke partners stevige vragen over ingewikkelde maatschappelijke kwesties en zoeken creatieve oplossingen door langdurig contact en wederkerige betrokkenheid. Deze gezamenlijke verkenning en dit wederzijds leren zijn middelen voor een hoger doel: het verbinden van de universiteit en de samenleving in een langdurige relatie.

Het ondersteuningsfonds

Docenten en studenten kunnen nu een subsidie aanvragen voor maximaal €4.000 voor een onderwijsproject dat gericht is op het (verder) ontwikkelen van Community Engaged Learning aan de Universiteit Utrecht. Studenten moeten samen met één of meerdere docent(en) een aanvraag indienen zodat inbedding in het curriculum mogelijk is. In de volledige regeling vind je meer informatie over de subsidie en de beoordelingscriteria. De deadline voor het indienen van een aanvraag is 1 mei 2022 12.00 uur, per mail bij cat@uu.nl. Indieners ontvangen uiterlijk 1 juni 2022 bericht of hun voorstel is gehonoreerd. Haal je deze deadline niet? 1 november is de volgende mogelijkheid om jouw voorstel in te dienen.

Informatiesessie

Wil je meer weten over het ondersteuningsfonds of heb je vragen over het indienen van een aanvraag? Kom dan naar de informatiesessie over het ondersteuningsfonds op 7 april 2022 16:00-17:00 via Teams.

Indien je niet naar de informatiesessie kunt komen, dan kan je vragen per mail stellen naar cat@uu.nl.

Op zoek naar inspiratie?

Op intranet vind je een overzicht van alle projecten die eerder vanuit het ondersteuningsfonds zijn gehonoreerd.