De bibliotheek zet open leermiddelen in de etalage

De wereld van leermaterialen is volop in beweging. Ook in het Nederlandse hoger onderwijs stijgt de laatste jaren de interesse in open leermaterialen. Deze materialen zijn open en kosteloos beschikbaar. Docenten en onderwijsondersteuners kunnen hierdoor gebruik maken van en voortbouwen op elkaars werk.

Op 21 november organiseert de Universiteitsbibliotheek een Open Leermaterialen-etalage. Tijdens deze bijeenkomst ontmoeten docenten en onderwijsondersteuners met een interesse voor open leermaterialen elkaar. We gaan in gesprek over enkele vooruitstrevende voorbeelden en over het waarom van open delen. Ben je geïnteresseerd in open leermaterialen of heb je zelf al open leermaterialen gepubliceerd? Je bent van harte welkom!

Verschillende voorbeelden van open leermaterialen zullen de revue passeren. Zo vertelt dr. Kirsten Namesnik-Silvester over Sharestats: een open database met duizenden statistiekvragen die studenten en docenten kunnen gebruiken en vertelt Ruud Dielen meer andere UU projecten zoals de Veterinary Online Collection

De Open Leermaterialen-Etalage is voor iedereen die geïnteresseerd is in deze ontwikkelingen of die misschien zelf al open leermiddelen heeft gepubliceerd. Je kunt je inschrijven via het aanmeldformulier.

De bijeenkomst vindt plaats op 21 november in de Bucheliuszaal in de Universiteitsbibliotheek Utrecht Science Park en wordt afgesloten met een borrel.