Colleges van Beatrice de Graaf over terrorisme online bij Universiteit van Nederland

Prof. dr. Beatrice de Graaf

Na de Gouden Eeuw-colleges van economisch historicus Maarten Prak in de voorgaande week, plaatste de Universiteit van Nederland afgelopen week iedere werkdag een nieuw college van terrorismedeskundige prof. dr. Beatrice de Graaf online. Ze ging onder andere in op de vraag: was Yasser Arafat een terrorist of een vrijheidsstrijder? En waarom negeren we terroristen niet gewoon, zoals dat ook bij zeurende kinderen vaak een betere manier is om ermee om te gaan?

Prof. dr. Beatrice de Graaf is hoogleraar History of International Relations & Global Governance aan de faculteit Geesteswetenschappen. Afgelopen maand verscheen haar nieuwe boek Strategic Narratives, Public Opinion and War, over de manieren waarop overheden probeerden om publieke steun te verkrijgen en te behouden voor de oorlog in Afghanistan.

In de Universiteit van Nederland, een initiatief van Alexander Klöpping en Marten Blankesteijn, delen “de meest boeiende, vooraanstaande en humoristische professoren die Nederland te bieden heeft” (aldus de initiatiefnemers) hun kennis. Elke werkdag komt er een nieuw college van 15 minuten online, elke week van een andere hoogleraar.