Alumna Idya Karimi wint de Stichting Beer Impuls Scriptieprijs

Idya Karimi in het midden op de foto samen met dr Rianka Rijnhout en de vakjuryleden

Idya Karimi mocht vorige week de Stichting Beer Impuls Scriptieprijs in ontvangst nemen. Zij is een alumna van het masterprogramma Privaatrecht, Aansprakelijkheidsrecht. Haar scriptie over de begroting van arbeidsvermogensschade in het licht van het non-discriminatiebeginsel (onder begeleiding van Mr dr Esther Engelhard en beoordeeld met een 9,5) is door de jury als beste personenschadescriptie 2017 aangewezen. Daarmee won zij van kandidaten van de VU en EUR.

De vakjury namens de stichting bestond uit prof. mr. C.C. van Dam, mr. dr. F.Th. Kremer en  mr. J.M. Beer. De jury vertelde over haar scriptie het volgende:"Na rijp beraad heeft de jury derhalve besloten dat Idya Karimi, samen met de vakgroep van het Molengraaff Instituut van de Universiteit Utrecht, de scriptieprijs verdient. ‘De combinatie van een relevant onderwerp, diepgang, leesbaarheid en een eigen visie heeft de jury ertoe gebracht deze keuze te maken."

Met het winnen van deze prijs, wint ook het Molengraaff Instituut voor Privaatrecht €1750,- (als impuls voor het onderwijs). Op dit moment wordt nagedacht hoe dit geld teruggegeven kan worden aan de opleiding.

Overigens is dit niet de eerste keer dat het Molengraaff Instituut deze scriptieprijs wint. Eerder won Kirsten Maes (inmiddels als buiten-promovenda aan Ucall verbonden) deze prijs voor haar scriptie over aansprakelijkheid van secundaire private partijen voor ongevallen in de openbare ruimte.