Eerste woonunits tijdelijke studentenhuisvesting geplaatst

De universiteit zet alles op alles om te helpen om het woningtekort onder studenten op te lossen, ook al is zij geen huisvester. Camelot Europe realiseert daarom samen met Jan Snel B.V. zo’n 400 tijdelijke studentenwoningen op het Utrecht Science Park.

Woensdag 19 februari zijn de eerste woonunits van de tijdelijke studentenhuisvesting geplaatst in het weiland ten zuiden van het Androclusgebouw. De aankomende zeven weken worden er 16 woonunits per dag naar het gebied vervoerd. De eerste units worden naar verwachting eind april opgeleverd. Het gebouw zal in juni helemaal klaar zijn en blijft 15 jaar staan.

Woonunits studenten Utrecht Science Park

Kant en klaar
De woonunits zijn bijna klaar als ze in het Utrecht Science Park worden geplaatst. De aannemer prefabriceert deze units in zijn fabriek. Hier worden als eerste de betonnen vloeren gemaakt. In tweede hal worden de wanden, het plafond en de gevel op de vloeren geplaatst. Vervolgens worden het stucwerk, de vloerbedekking, de badkamer en de keuken aangebracht. Tot slot beschermt de aannemer de units met een wind- en waterdichte hoes voor opslag en transport.

Woonunits studentenhuisvesting fabriek Jan Snel

Camelot zorgt voor meubels
Op de locatie worden de units op elkaar gestapeld en aangesloten op de installaties. De bovenste bouwlaag wordt voorzien van dakbedekking en de gevels krijgen een afwerking met gevelplaten. Camelot verzorgt de meubels  en stoffering. Alle bewoners krijgen een set huisraad.

Meer informatie
Wil je meer weten over de nieuwe studentenwoningen? Neem gerust contact op met communicatie Vastgoed & Campus. Zij helpen je graag.