Sharing Days: Universiteitsmuseum: wetenschapper voor 1 dag!

tot
Bezoekers Universiteitsmuseum Utrecht

Het Universiteitsmuseum Utrecht is hét museum voor iedereen die nieuwsgierig is. Tijdens de Sharing Days zijn er allerlei extra activiteiten, speciaal voor de alumni van de Universiteit Utrecht.

Ga zelf op onderzoek uit en ontdek wat er in de mysterybox zit, ontwerp prototypes bij dokter het uit, onderzoek of fossielen echt of vervalst zijn en doe mee aan allerlei kleine onderzoekjes. Ontdekken jullie hoe de touwtjes verstopt zitten, of een kegel naar boven kan rollen en van welke eter de schedel is? Beleef het in het leukste familiemuseum van Utrecht.

Sharing Days

Elk jaar in juni vinden de Sharing Days plaats in Utrecht. Dit alumni evenement met festivalvibes biedt een bomvol programma met tal van activiteiten op het gebied van wetenschap, onderzoek, sport en cultuur. Verspreid over locaties op het Science Park en in het levendige centrum van Utrecht faciliteert het Alumni Office workshops, rondleidingen, masterclasses en andere festiviteiten, speciaal voor alle alumni van de Universiteit Utrecht.

Begindatum en -tijd
Einddatum en -tijd
Universiteitsmuseum Utrecht, Lange Nieuwstraat 106, 3512 PN Utrecht
Entree
Gratis voor kinderen, volwassenen 14 euro.
  • Kinderen t/m 17 jaar hebben deze dag gratis toegang.
  • Voor volwassenen geldt de reguliere entreeprijs.
  • Met een vriendenpas van het Universiteitsfonds of UU-medewerkerspas is de toegang gratis. Ook de museumkaart en VIP-kaart zijn geldig deze dag.

Meld je hier aan