Pop-up college + Q&A: coronavaccins

Hoogleraar vaccinologie Cécile van Els beantwoordt al je vragen over vaccins

tot
tekening van coronavirus met vaccinatiespuit

Heb je prangende vragen over de huidige coronavaccins? Of wil je een spoedcursus over de werking van vaccins? Kijk dan op woensdag 27 januari naar het pop-up college + Q&A over coronavaccins met hoogleraar vaccinologie Cécile van Els. Na een kort college beantwoordt Cécile vragen uit het (online) publiek die je kunt insturen via de chat.

Wat zijn de effecten van inenten op de korte termijn en daarna? Wat is er al bekend over de risico's en nadelen, en wat weten we nog niet? Er leven veel vragen over de coronavaccins in de samenleving. Bij de Universiteit Utrecht vinden we het belangrijk om die vragen zoveel mogelijk te beantwoorden, zodat mensen een geïnformeerde mening kunnen vormen. Daarom organiseren we samen met TivoliVredenburg een pop-up college + Q&A over coronavaccins.

Het college is vanaf nu terug te kijken

Portret van Cécile van Els, hoogleraar Vaccinologie: Correlaten van Bescherming

Over de spreker

Cécile van Els is immunoloog bij het RIVM en is hoogleraar vaccinologie aan de Universiteit Utrecht. Zij promoveerde aan de Universiteit Leiden en werkte vervolgens als onderzoeker bij het RIVM en het Nederlands Vaccin Instituut. Van Els onderzocht hoe bescherming werkt tegen een groot aantal infectieziekten, waaronder AIDS, mazelen, griep, tuberculose, kinkhoest pneumokokkenziekte en recent COVID-19. Ze publiceerde meer dan 100 wetenschappelijke publicaties en verschillende expert reviews.

Begindatum en -tijd
Einddatum en -tijd