Exploring the Neutrality of Science: A Debate Forum

tot

Bij het UU Centre for Entrepreneurship moedigen we studenten aan om ondernemend te zijn. Ondernemend zijn heeft alles te maken met creatief en actiegericht zijn, om iets nieuws te creëren dat waarde heeft voor anderen. In deze event reeks faciliteren we evenementen georganiseerd voor & door ondernemende studenten.

Moeten wetenschappers neutraal blijven omwille van de onderzoeksintegriteit, of moeten ze zich actief bezighouden met maatschappelijke kwesties? Zin om je in dit dilemma te verdiepen en de dialoog aan te gaan om perspectieven te heroverwegen? Sluit je aan bij een uitdagende zoektocht naar de ethische houding van de wetenschap in onze debatavond. Hier zul je niet alleen je horizon over een bepaald onderwerp verbreden, maar ook argumentatievaardigheden onwtikkelen en deze oefenen in een dynamische discussie met je medestudenten. Je wordt gegarandeerd aangezet tot dieper nadenken!

In dit 1-uur durende debatforum krijg je de kans om te leren hoe je overtuigende argumenten kunt maken en kun je je vaardigheden oefenen in een ronde van een van de meest dynamische en boeiende debatformats genaamd 'Lower house.' Hierin verdedigt een team van deelnemers een kant van een bepaald onderwerp, op basis van toewijzing, terwijl ze actief ingaan op de argumenten van hun tegenstanders.

Dit debatforum zal je helpen om je kennis over Neutraliteit van de Wetenschap te vergroten en je aannames te checken. Je gaat het onderwerp vanuit verschillende perspectieven bekijken, je vertrouwen in effectief redeneren en spreken in het openbaar vergroten en je nieuwsgierigheid naar maatschappelijke dilemma's aan wakkeren.

Registreer hier voor dit evenement

For good ideas and true innovation, you need human interaction, conflict, argument, debate.

Margaret Heffernan

Voor wie?

Iedere geïnteresseerde UU-student! Er is geen voorkennis of voorbereiding nodig. Het evenement is gratis, maar we verwachten wel dat je komt opdagen en meedoet als je je hebt ingeschreven. De voertaal is Engels.

Door wie?

Dit evenement wordt georganiseerd door ondernemende student Kseniia Eremchuk, masterstudent Science and Business Management en lid van de Utrechtse Debating Society.

Begindatum en -tijd
Einddatum en -tijd
Padualaan 8 (UtrechtInc)
Entree

Je kunt je aanmelden via dit formulier.