WomenNetPhysics: de eerste Nederlandse conferentie over vrouwen in de natuurkunde

Hoewel universiteiten hun best doen om meer vrouwelijke natuurkunde studenten aan te trekken, is nog steeds slechts één op de vier studenten vrouw. Dit betekent dat vrouwen die voor natuurkunde kiezen vaak in de minderheid zijn gedurende hun hele carrière.

Op 22 maart zal de Universiteit Utrecht de allereerste conferentie in Nederland organiseren over vrouwen die werkzaam zijn in de natuurkunde. WomenNetPhysics is een netwerkevenement voor iedereen die geïnteresseerd is in de rol van vrouwen in de natuurkunde, ongeacht waar je staat in je carrière - of je nu een student, academicus of professional in de industrie bent.