Werk naast je studie of onderzoek aan je eigen bedrijf

UtrechtInc. start validatieprogramma’s voor studenten en wetenschappers

UtrechtInc. Student Validation

Geen tijd voor een fulltime incubatieprogramma, maar wel een goed - en schaalbaar - idee? Start-up incubator UtrechtInc. richt zich met twee nieuwe validatieprogramma’s specifiek op studenten en wetenschappers, die een start-up willen combineren met hun studie of onderzoek.

Tijdens het validatieprogramma leren student startups en science-based startups in een aantal maanden hun product, klant en businessmodel beter te begrijpen. UtrechtInc. begeleidt en faciliteert de teams met inhoudelijke workshops, teambuildingsactiviteiten, betaalbare kantoorruimte en werkplekken op Utrecht Science Park en introducties bij mentoren, relevante partners en investeerders.

Valideren combineren

Wetenschappers besteden gedurende tien maanden een dag in de week aan het programma, zodat onderzoek en de validatie van het bedrijfsidee te combineren zijn. Met studententeams wordt bekeken hoe zij deelname aan het programma kunnen combineren met hun studieactiviteiten. 'Student Validation' start twee keer per collegejaar, in oktober en in maart, en duurt vijf maanden.

Voor beide validatieprogramma’s geldt een commitment fee, die bij actieve deelname aan het programma na afloop wordt teruggestort. Voorwaarde voor deelname is dat een team bestaat uit minimaal één wetenschapper, student of alumnus van de Universiteit Utrecht, Hogeschool Utrecht of UMC Utrecht.

Aanmelden

Wetenschappers kunnen zich uiterlijk 9 september melden voor het programma dat 23 september van start gaat. Studenten hebben tot 23 september de tijd om hun idee in te sturen, en starten op 7 oktober.

UtrechtInc.