Voornemen tot sluiten huurovereenkomst tussen de Universiteit Utrecht en InBev Nederland N.V. op nieuwe tijdelijke locatie Utrecht Science Park, Utrecht (UIT-2024-1087, 5 maart 2024)

De reactietermijn van 20 dagen is verstreken

De Universiteit Utrecht (hierna: UU) heeft het voornemen om een huurovereenkomst met InBev Nederland N.V. (hierna InBev) te sluiten voor de tijdelijke horeca locatie ter grootte van in totaal circa 365 m² v.v.o. gelegen aan de Weg tot de Wetenschap 400, 3584 AC Utrecht, kadastraal bekend, gemeente Utrecht, sectie N, nummer 1486 (gedeeltelijk).

UU en InBev hebben sinds 9 juli 2003 een overeenkomst van huur en verhuur betreffende een horecaruimte van ca. 225 m2 (v.v.o.) gelegen aan de Genevelaan 8 te Utrecht, zijnde een aangebouwd onderdeel van het Willem C. van Unnikgebouw. InBev verhuurt deze bedrijfsruimte onder ten behoeve van de exploitatie van een horecagelegenheid aldaar, ook wel bekend als ‘The Basket Uithof B.V.’. Het Willem C. van Unnikgebouw wordt momenteel grootschalig gerenoveerd. De huidige horecaruimte is vanwege de noodzakelijke (bouw)werkzaamheden op korte termijn niet meer bruikbaar. InBev heeft voor de voortijdige beëindiging van het gebruik van de huidige locatie als voorwaarde gesteld om elders in de nabijheid de exploitatie te kunnen voortzetten. Gelet hierop is gezocht naar een vervangende locatie voor de exploitatie van de horeca, waarna bovengenoemde nieuwe tijdelijke locatie is gevonden.

Gelet op de lopende huurovereenkomst tussen UU en InBev en de noodzakelijke voortzetting op de nieuwe locatie is de UU van oordeel dat InBev de enige serieuze gegadigde is om in aanmerking te komen voor de huur van de in de aanhef van deze publicatie genoemde tijdelijke bedrijfsruimte.

Vervaltermijn

Indien u zich niet kunt verenigen met dit voornemen, dan dient u dit uiterlijk 20 kalenderdagen na datum van publicatie kenbaar te maken door middel van een gemotiveerd bericht aan gebiedsontwikkeling@uu.nl onder vermelding van “Voornemen tot sluiten huurovereenkomst tussen de Universiteit Utrecht en InBev Nederland N.V. op nieuwe tijdelijke locatie USP, Utrecht (UIT-2024-1087, 5 maart 2024)”. Tevens dient u binnen voornoemde termijn van 20 kalenderdagen een gerechtelijke procedure in kort geding aanhangig te hebben gemaakt bij de rechtbank Midden-Nederland door middel van het laten uitbrengen van een dagvaarding in kort geding aan het adres van de Universiteit Utrecht. Indien u bovengenoemde termijn ongebruikt laat verstrijken, vervalt uw recht in rechte op te komen tegen de voorgenomen sluiting van de huurovereenkomst en kunnen er geen aanspraken jegens de Universiteit Utrecht meer worden gedaan.

Met deze publicatie geeft de Universiteit Utrecht uitvoering aan het Didam-arrest van de Hoge Raad d.d. 26 november 2021 (ECLI:NL:HR: 2021:1778).

Contact

Voor nadere inlichtingen kunt u zich wenden tot de Afdeling Gebiedsontwikkeling via gebiedsontwikkeling@uu.nl.