Utrecht hosts European Society of International Law (ESIL) Conferentie 2022

SAVE THE DATE!

Foto's van sprekers bij ESIL conferentie 2021

Op 31 augustus en 3 september 2022 zal de Rechtsfaculteit van de Universiteit Utrecht gastheer zijn van de 17e jaarlijkse conferentie van de European Society of International Law (ESIL). Het hoofdthema van de conferentie is: 'In/Exclusiviteit van het internationaal recht'. Seline Trevisanut, Cedric Ryngaert en Machiko Kanetake hebben het thema voorgesteld aan het einde van de 2021 Jaarlijkse Conferentie van de ESIL.

Het hoofdgedeelte van de conferentie vindt plaats van 1 september tot en met 3 september 2022 en wordt voorafgegaan door bijeenkomsten van belangengroepen op 31 augustus en 1 september. De conferentie is bedoeld om een kritische reflectie over de historische, politieke en economische bagage van het internationaal recht te stimuleren. De conferentie zal ook aandacht besteden aan de in/exclusiviteit in universitaire curricula en juridische loopbanen. Door het thema op verschillende gebieden van het internationaal recht te bespreken, zal de Utrechtse conferentie de deelnemers de gelegenheid bieden enkele van de onderliggende veronderstellingen over internationaal recht, praktijken en theorieën opnieuw te bezien.

The call for papers and related information will be made available on the dedicated conference website!