Universiteit Utrecht bezorgd om Turkse academici en studenten

Vandaag heeft ons het bericht bereikt dat Turkse academici en Turkse studenten die in Nederland tijdelijk werkzaam zijn of hier op basis van uitwisseling studeren, mogelijk door hun thuisuniversiteit worden opgeroepen om terug te keren naar Turkije. De Universiteit Utrecht volgt deze ontwikkeling met zorg en heeft een informatiepunt ingesteld voor eventuele vragen of zorgen van Turkse studenten en academici.

We sluiten ons aan bij het standpunt van de Nederlandse universiteiten, zoals verwoord in een korte verklaring van de VSNU, waarin we aandacht vragen voor het belang van academische vrijheid.

Turkse studenten kunnen terecht bij de Studenten Service desk: +31 30 253 70 00
Turkse academici kunnen terecht bij Laureina Grootveld, L.D.Grootveld@uu.nl of per telefoon (secretariaat) 030 253 2142