Unissued Diplomas: Oekraïense studenten uit het leven gerukt door de oorlog

Tentoonstelling in de Universiteitsbibliotheek Utrecht

Sem Omblomei – één van de omgekomen studenten op de ruim dertig panelen van de tentoonstelling

Unissued Diplomas is een aangrijpende en confronterende tentoonstelling met persoonlijke verhalen van Oekraïense studenten die nooit zijn afgestudeerd omdat ze zijn omgekomen bij de Russische invasie in Oekraïne. De tentoonstelling is vanaf 2 januari 2024 te zien in de Universiteitsbibliotheek Utrecht Science Park.

De wereldwijde tentoonstelling Unissued Diplomas is een initiatief van Oekraïense studenten die op verschillende plaatsen in de wereld studeren. Met de tentoonstelling willen zij aandacht blijven vragen voor de oorlog en de prijs die Oekraïners dagelijks betalen in hun strijd voor vrijheid.

Vanaf 2 januari 2024 is de tentoonstelling te zien in het Atrium op de 1e etage van de Universiteitsbibliotheek op het Utrecht Science Park tijdens de openingstijden van de bibliotheek. Eerder (tot 7 december) was de tentoonstelling te zien in de Universiteitsbibliotheek aan de Drift in de Utrechtse binnenstad.

Meer over Unissued Diplomas
Universiteitsbibliotheek Binnenstad