Tentoonstelling Trial & Error Award

Met trots kondigen wij een tentoonstelling aan over een unieke samenwerking tussen de Utrecht Young Academy en de Journal of Trial and Error: The Trial and Error Award. Deze prijs is een eerbetoon aan het vaak ondergewaardeerde aspect van onderzoek: leren van fouten. Ons doel is om de veerkracht en inzichten die zijn verkregen door het overwinnen van uitdagingen tijdens het onderzoek onder de aandacht te brengen.

In een inspirerende samenwerking met de Sint Lucas kunstschool in Boxtel waren we getuige van de combinatie van kunst en mislukt onderzoek. Vijftien getalenteerde studenten visualiseerden het concept van falen en maakten elk een unieke prijs. Het uitzonderlijke werk van Isolde Eickmans is geselecteerd als onze officiële prijs, maar elke creatie vertelt zijn eigen verhaal van doorzettingsvermogen en leren.

Daarom zijn van 18 januari t/m 22 februari alle ontworpen prijzen te bewonderen in de hal van de Universiteitsbibliotheek op Drift 27!