Team Universiteit Utrecht wint VAR pleitwedstrijd na spannende finale tegen Nijmegen

Team Universiteit Utrecht bij de VAR pleitwedstrijd 2023

Het team van de Universiteit Utrecht heeft op woensdag 10 mei 2023 de jaarlijkse pleitwedstrijd van de VAR, Vereniging voor Bestuursrecht gewonnen. Aan de wedstrijd, die dit keer plaats vond in Leiden, namen alle Nederlandse universiteiten deel.

Het Utrechtse team bestond uit studenten van de Master Staats- en bestuursrecht Mart van Esterik, Femke Huisman, Georgina van Reeken en Marinke Timmer. Zij werden begeleid door Titia de Kramer en Rob Widdershoven van de afdeling Staatsrecht, Bestuursrecht en Rechtstheorie.

In de finale stond Utrecht tegenover het team van de Nijmegen voor een rechterlijke college dat werd voorgezet door Bart Jan van Ettekoven, voorzitter van de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State. Na een spannende finale oordeelde de rechters dat het Utrechtse team het sterkste had gepleit. De prachtige wisselbeker staat komend jaar dus in Utrecht.