Summerschool Junior 2020

Doe en ontdek: onderzoek aan de keukentafel

Door de coronacrisis kunnen we komende zomer helaas geen kinderen verwelkomen bij de Universiteit Utrecht. Daar hebben we iets op bedacht: Summerschool Junior komt naar de kinderen toe!

Summerschool Junior 2020

Leerlingen uit groep 7 en 8 kunnen van 20 t/m 22 juli zelf onderzoek doen en kennismaken met wetenschap, gewoon vanuit huis met een box vol interessant onderzoeksmateriaal.

Summerschool Junior-box

De kinderen die zich hebben aangemeld, ontvangen begin juli de Summerschool Junior-box. Daarin zitten drie pakketjes met onderzoeksmateriaal, voor elke dag één. Elk pakket heeft een ander thema, bijvoorbeeld DNA, het nieuws of het voedsel van de toekomst. De deelnemers worden ingedeeld in een digitaal groepje met andere leeftijdsgenoten en worden begeleid door een student van de Universiteit Utrecht.

Praktische informatie

Summerschool Junior 2020 wordt georganiseerd van 20 t/m 22 juli en is voor kinderen die dit schooljaar in groep 7 of 8 zitten. De kosten om deel te nemen zijn €35,00. Dit is inclusief de online begeleiding en materialen.

Aanmelden

Inschrijven voor deze unieke editie kan op de website: www.summerschooljunior.nl.

Wetenschapsknooppunt Utrecht

Summerschool Junior is een project van het Wetenschapsknooppunt van de Universiteit Utrecht. Het Wetenschapsknooppunt verbindt wetenschappers en de universiteit met het basisonderwijs en lerarenopleidingen.