Conferentie preventieve gezondheid: ‘Accelerating cooperation to stop overweight and obesity’ (23 November 2022)

Het is één van de grootste volksgezondheidsproblemen ter wereld: de obesitas pandemie. We kunnen het alleen stoppen door op verschillende plaatsen tegelijk aan preventie te werken: op school, op het werk, in de buurt en in de gezondheidszorg. Daarvoor moeten wij, deskundigen uit verschillende disciplines, effectief samenwerken, maar hoe?

Op 23 november 2022 organiseert het Instituut voor Preventieve Gezondheid (i4PH) van de alliantie TU/e, WUR, UU, UMC Utrecht de conferentie ‘Accelerating cooperation to stop overweight and obesity'. Experts, van wetenschappers tot praktijkprofessionals, delen hun visie op de grootste uitdagingen in het voorkomen van overgewicht en obesitas EN zij werken samen oplossingen uit. Het i4PH zal de teams met de beste ideeën belonen met seed funding voor verder onderzoek. In ruil daarvoor zullen de teams de inzichten uit hun project delen, zodat we er allemaal van kunnen leren.

Doet u mee? Alle professionals en geïnteresseerden in de preventie van overgewicht en obesitas zijn van harte welkom. Graag tot ziens op 23 november in de Jaarbeurs!

Waarom deelnemen?

Tijdens deze conferentie zult u:

• alles horen over de grootste uitdagingen in scholen, buurten, werk en gezondheidszorg,
  • werken aan oplossingen voor de grootste uitdagingen,
  • kans maken op seed funding van i4PH voor onderzoeksprojecten,
  • verschillende deskundigen ontmoeten, van wetenschappers tot praktijkprofessionals (alle belanghebbenden zijn vertegenwoordigd).

Over Institute for Preventive Health (i4PH)

Gelijke kansen op een gezond leven en optimale zorg, ongeacht de sociaal-economische-positie. Dat kan, als we volop inzetten op preventie. Het Institute for Preventive Health (i4PH) - legt hiervoor een stevig fundament. Vanuit een integrale benadering werken we aan multidisciplinair onderzoek en innovatief onderwijs op het snijvlak van gezondheid, leefstijl, leefomgeving en technologie.

Het i4PH is onderdeel van de strategische alliantie tussen de Eindhoven University of Technology, Wageningen University & Research, Universiteit Utrecht en Universitair Medisch Centrum Utrecht (EWUU). Vanuit het motto ‘challenging future generations’ zet de alliantie jonge onderzoekers, docenten en studenten aan het roer om samen te werken, dwars door disciplines heen. De vier instellingen bundelen in de alliantie hun expertises om zo bij te dragen aan maatschappelijke transities op het gebied van gezondheid, voedsel, energie en duurzaamheid.