Podcast “Een goede docent: wanneer ben je dat?”

“Doceren kun je leren”: of toch niet?  Tijdens de alweer zesde podcast van ‘De Docentenkamer’ gaan Nienke van Keulen en Vincent Crone in gesprek over onder andere deze vraag, met Universitair hoofddocenten Frans Prins en Luce Claessens.

Voor veel zaken in het leven moet je een diploma overhandigen voor je een beroep of vaardigheid mag uitoefenen, maar als docent op de Universiteit start je vaak zonder enige voorbereiding. Welke invloed heeft dat op het docent-zijn? Wat moet je eigenlijk kunnen om een goede docent te zijn? En hoe ontwikkel je dat? Al deze vragen en nog veel meer komt aan bod in deze podcast.

De opnames voor deze speciale live-aflevering hebben plaatsgevonden in het Museum Speelklok in Utrecht, als onderdeel van de lustrumviering van het Centre for Academic Teaching and Learning. Behalve de unieke locatie is het ook bijzonder dat er publiek aanwezig is bij deze opname en zij ook vragen mocht stellen aan de gasten van de podcast.

Benieuwd naar de podcast? Je vindt hem hier