Piet Hoekstra treedt 1 maart 2019 af als decaan

Na ruim 8 jaar aan het roer van de faculteit Geowetenschappen te hebben gestaan, zal prof. dr. Piet Hoekstra per 1 maart  2019 aftreden als decaan. Volgens Hoekstra is dit een logisch moment om plaats te maken voor “vers bloed”. “Op het gebied van onderwijs, onderzoek en financiën staat de faculteit er goed voor, alle grote nieuwbouwprojecten zijn dan gerealiseerd en de medewerkers hebben recent hun intrek genomen in een prachtig nieuw Geo-gebouw”. Wie hem gaat opvolgen is nog niet bekend. Het College van Bestuur is een procedure gestart voor zijn opvolging.  Op korte termijn wordt de vertrouwenscommissie van de faculteitsraad gehoord, wordt er een selectiecommissie samengesteld en een profiel vastgesteld.