Oproep voor nominaties: Diversity & Inclusion Award 2020

Nomineren kan tot en met 15 november 2019

Nominaties voor de Diversity & Inclusion Award 2020 kunnen worden ingediend tot en met vrijdag 15 november 2019 via diversity@uu.nl!

De Universiteit Utrecht streeft naar meer diversiteit en inclusie onder haar studenten en medewerkers. Er is nog veel te bereiken, maar er zijn al mooie initiatieven van studenten en medewerkers ontstaan die bijdragen aan een meer diverse en inclusieve universiteit. De UU wil voor deze initiatieven aandacht vragen en waardering uitspreken door met ingang van 2019 jaarlijks een Diversity & Inclusion Award uit te reiken. De prijs bestaat uit een oorkonde en een bedrag van €2.500, dat kan worden ingezet voor diversiteitsbevordering bij de Universiteit Utrecht.

Nomineren en procedure

Zowel studenten, medewerkers als teams kunnen worden voorgedragen voor de UU Diversity & Inclusion Award 2020. Afhankelijk van het aantal nominaties worden er twee of drie inzendingen geselecteerd, waaruit één winnaar wordt gekozen. De selectie wordt uitgevoerd door een Awardcommissie die bestaat uit drie medewerkers en een student van de Universiteit Utrecht, ondersteund door de programmamanager van de Taskforce Diversiteit en Inclusie.

Iedereen mag studenten, medewerkers of teams die zich inspannen voor meer diversiteit en inclusie binnen de Universiteit Utrecht voor de UU Diversity & Inclusion Award voordragen. De initiatieven mogen op alle gebieden liggen. Denk bijvoorbeeld aan etniciteit, klasse, religie, seksualiteit, functionele beperking, gender en de snijvlakken tussen deze gebieden. Kijk voor verdere informatie over de criteria op de webpage van de Diversity & Inclusion Award.

Platform Onbeperkt Studeren en vicevoorzitter Annetje Ottow tijdens de uitreiking van de Diversity & Inclusion Award 2019