Opening Living Lab Digital Humanities

University library city centre

Op 20 mei gaat het Living Lab Digital Humanities open in de Universiteitsbibliotheek Binnenstad.

Wat is het Living Lab Digital Humanities?

Het Living Lab Digital Humanities is een fysieke ‘werkplaats’ voor digitaal onderzoek en onderwijs. Onderzoekers, docenten, data-experts en software-experts kunnen hier elkaar ontmoeten, samenwerken en kennis uitwisselen. Het Living Lab biedt ook gelegenheid voor trainingen en workshops.  We streven ernaar dat het Living Lab een levendige ontmoetingsruimte wordt, waar mensen met verschillende expertise samenkomen. Een plek waar u naartoe gaat voor technische hulp, maar ook als u inspiratie nodig hebt over digitale bronnen en methoden, en als u kritische reflectie zoekt daarbij. Digitaal, data-gebaseerd onderzoek vereist de combinatie van diverse expertises en het Living Lab biedt daarvoor de faciliteiten.

Het Living Lab Digital Humanities is een samenwerking van de Universiteitsbibliotheek en het Centre for Digital Humanities.

Het is belangrijk dat er méér docenten en onderzoekers "digitaal geletterd" worden, dus ik hoop dat in de komende jaren zoveel mogelijk docenten en onderzoekers de weg naar het Living Lab weten te vinden.

Programma opening

De openingsbijeenkomst vindt met een zeer beperkt aantal gasten plaats in het Living Lab, 20 mei, 16.00 - 17.00 uur. Via een livestream kunt u het programma bijwonen.

Sprekers deze middag zijn onder andere dr. Katell Lavéant (Universitair hoofddocent Geesteswetenschappen) en prof. dr. Joris van Eijnatten (Bijzonder Hoogleraar Digitale Geschiedenis en directeur Nederlands e-Science Center).

De voertaal is Nederlands, de livestream is later ook nog terug te kijken met Engelse ondertiteling.

Wilt u het programma bijwonen? Meldt u zich aan dan via dit formulier.
U ontvangt dan kort voor 20 mei een link voor de livestream.

Plaats de bijeenkomst in uw Outlook agenda.

Ik meld me aan