Ontmoet andere lhbti+ netwerken in het hoger onderwijs

Op steeds meer mbo’s, hogescholen en universiteiten zijn er lhbti+ netwerken, die zich inzetten voor een veilige en fijne omgeving voor iedereen. Om van elkaar te leren, om ervaringen en ideeën uit te wisselen, en ook gewoon om andere netwerken te leren kennen, organiseert de GSA* van de Hogeschool Utrecht, samen met COC Nederland èn COC Midden-Nederland, op 21 september van 15.00 tot 18.00 de eerste landelijke GSA middag voor mbo’s, hogescholen en universiteiten.

Er zijn lezingen over de laatste wetenschappelijke inzichten in de effectiviteit van lhbti+ netwerken, zoals GSA’s, in het onderwijs, praktische workshops over hoe je nu een lhbti+ netwerk binnen jouw organisatie opzet, hoe je deze actief houdt, en hoe je ervoor zorgt dat het een diverse club is. Ook gaan we het hebben over de rol en het belang van bondgenoten (allies) en hoe je die aan je bindt. Er zal veel ruimte zijn voor gesprekken en discussies, zowel binnen de verschillende opleidingsgebieden (dus voor mbo, hbo of universiteit apart) als ook gemengd. En we sluiten af met een gezellige borrel.

Wil jij erbij zijn? Hieronder vind je meer informatie over de bijeenkomst.