Nieuw prijzenrecord in Oxford voor Utrecht University Model United Nations

UUMUN in Oxford 2019
De Utrecht University Model United Nations delegatie van 2019-2020 in Oxford.

UUMUN (Utrecht University Model United Nations) is met succes teruggekeerd uit Oxford. Met vijftien individuele prijzen, een nieuw record voor UUMUN en de Universiteit Utrecht, was dit van één van de beste delegaties van OxiMUN 2019.

Maandenlang trainde de Utrechtse delegatie twee dagen in de week intensief op vaardigheden zoals speechen, lobbyen en onderhandelen. Na weken van research, oefening en voorbereiding begon de conferentie, met meer dan 800 deelnemers van topuniversiteiten uit de hele wereld. De openingsceremonie was in het Sheldonian Theater en op zaterdagavond organiseerde Oxford University een gala avond op een prachtige locatie, in het Mathematical Institute.

Nieuw dit jaar: Interconnectivity

Het thema van de conferentie van dit jaar was ‘Challenging and Reforming the International Trade Order’. Dit jaar werd tevens het nieuwe concept Interconnectivity geïntroduceerd. Om hieraan te voldoen moesten onze delegatieleden in de Intermediate committees samenwerken met verschillende groepen, wat hun missie interessanter maakte, maar zeker niet makkelijker. Van het bespreken van technologie als middel om cyberbeveiliging te bevorderen tot de economische realiteit van non-self-governing territories: ieder delegatielid van UUMUN verdiepte zich in zijn eigen onderwerp.

15 individuele prijzen naar Utrecht

De individuele prijzen zijn behaald door de volgende studenten:

• (Master Bestuur & Beleid en Master International Relations) Martijn Kool - Commendation in DISEC

• (Master Geneeskunde) Shinta Moes -  twee prijzen: Honourable Mention én Best Position Paper in ECOSOC

• (Bachelor Liberal Arts and Sciences - hoofdrichting Internationale Betrekkingen) Derek Steeman - Honourable Mention in ECOSOC

• (Bachelor Liberal Arts & Sciences,  hoofdrichting Internationale Betrekkingen) Olga van den Berg -  Diplomacy Award in UN Women

• (Master Energy Science) Pieter van Eig -  Diplomacy Award in UNEP

• (Bachelor Computer Science en bachelor Economics and Business Economics ) Derek de Jonge - Commendation in World Bank

• (Bachelor Liberal Arts & Sciences aan UCU en Rechtsgeleerdheid aan UU) Manouk Alderliesten - Honourable Mention in UNEP

• (Master Diergeneeskunde) Rianna Sani - Honourable Mention in G20

• (Master Privaatrecht)  Jorn Homan - Diplomacy Award in SPECPOL

• (Master Legal Research)  Lili Szuhai - Best Position Paper in DISEC