Meivakantie in de Tuinen

Tijdens de meivakantie is er van alles te doen in de Botanische Tuinen. Maak je eigen plantenboek, spot de mooiste vogels, knutsel je eigen botanische kunstwerk, en meer!

Maak je eigen plantenboek (4 mei)

Maak je eigen unieke plantenboek, ook wel met een mooi woord ‘herbarium’ genoemd. Ontdek allerlei dingen over planten én leer zelf planten drogen met een pers. Voor kinderen van 6 t/m 12 jaar.

Meer informatie en tickets

Atelier Uitgelicht! (5 t/m 7 mei)

Maak je eigen botanische kunstwerk in Atelier Uitgelicht! Juf Elke helpt je en kijkt met je mee. Is je tekening af? Plak hem dan op ons grote bord en maak kans op een leuke prijs! Voor kinderen van 6 t/m 12 jaar.

Meer informatie en tickets

Vogels spotten met het hele gezin (6 mei)

Ga je mee op vogelexcursie in de Botanische Tuinen? Door goed te kijken en luisteren ontdek je verschillende soorten. Misschien zelfs de mooie blauwe ijsvogel! Er zijn twee excursies: om 10.15 en om 12.30 uur.

Loepjesloop (hele vakantie)

Tijdens de Loepjesloop voel, kijk en ruik je. Waarschijnlijk ontdek je dingen aan planten die je niet eerder zijn opgevallen! De Loepjesloop is leuk voor kinderen vanaf acht jaar én hun begeleiders.

In het spoor van Rinus Regenworm (hele vakantie)

In het voorjaar gebeurt er van alles in de grond. Rinus Regenworm is een goede gids om je dat te laten zien! Een vrolijke speurtocht voor kinderen van 4 t/m 9 jaar met aan het einde een klein cadeautje.