Medailleregen voor Utrechtse Wiskundestudenten

Utrechtse prijswinnaars IMC 2015

Medailleregen voor Utrechtse Wiskundestudenten

Bij de 22e editie van de International Mathematics Competition (IMC), de wereldwijd grootste wiskundewedstrijd voor universitaire studenten, heeft het Utrechtse team een ongekend resultaat behaald: drie gouden, twee zilveren en een bronzen medaille; het beste resultaat ooit voor een Nederlands team. Het zeskoppige Utrechtse team bestond uit tweedejaars studenten Ragnar Groot Koerkamp, Jeroen Huijben en Djurre Tijsma en vierdejaars studenten Daniël Kroes, Harry Smit en Merlijn Staps.

Deze wedstrijd wordt jaarlijks door University College London georganiseerd en vindt traditioneel plaats op de campus van de American University in Bulgaria.

Al deze winnaars hebben deelgenomen aan de nieuwe honours-seminaria in de Utrechtse bacheloropleiding wiskunde, waarbij de deelnemers lezingen houden en elkaar uitdagen met eigen opgaven over wisselende thema's in combinatoriek en getaltheorie.

De studenten werden financieel ondersteund door het lokale Monna-Fonds, vernoemd naar voormalig hoogleraar A.F. Monna.

Meer informatie over de IMC.

Meer informatie over het honoursprogramma wiskunde.