Lesson study webinar

Op 16 april organiseerde Lesson Study NL een webinar waarin Nederlands PhD-onderzoek naar Lesson Study werd gepresenteerd. De webinar diende als voorproefje voor de WALS conferentie die 3-6 september 2019 in Amsterdam zal plaatsvinden. Het thema van de conferentie is "crafting sustainable pedagogies for teaching and learning". Tijdens de conferentie zal er op drie manieren naar Lesson Study gekeken worden:

• Het vakmanschap dat nodig is voor het uitvoeren van Lesson Study;
  • De duurzame effecten ervan;
  • De pedagogiek die nodig is bij het leren.

In de webinar lieten drie PhD-studenten elk een voorbeeld zien van onderzoek naar één van deze drie componenten. Susanne Jansen vertegenwoordigde het Freudenthal Instituut en besprak haar onderzoek over het verbeteren van het redeneren van leerlingen met modellen van biologische processen. De webinar is opgenomen en kan teruggekeken worden via deze link.