Leerlingen schreven PWS onder begeleiding van de faculteit REBO

Twintig leerlingen van het Oosterlicht College Nieuwegein en het Openbaar Lyceum Zeist hebben onder begeleiding van studenten van de faculteit Recht, Economie, Bestuur en Organisatie (REBO) een profielwerkstuk (PWS) geschreven. De leerlingen woonden een aantal gezamenlijke bijeenkomsten over wetenschappelijk onderzoek bij en kwamen daarnaast in kleine groepjes bij elkaar.

Afsluiting

Het traject dat startte in april van dit jaar is feestelijk afgesloten op 15 december. De deelnemende leerlingen presenteerden die dag de eindresultaten van hun PWS tijdens een afsluitende conferentie. Onderwerpen die de leerlingen aan de orde stelden in hun werkstuk varieerden van ‘Wat de EU kan doen om de uitstoot van de luchtvaart te verminderen’ tot ‘Concurrentie in de (h)eerlijke chocoladehandel’ en ‘Lekenrechtspraak: kind van de verlichting’.

Pilot

De samenwerking tussen het Oosterlicht College Nieuwegein, het Openbaar Lyceum Zeist en de faculteit Recht, Economie, Bestuur en Organisatie van de Universiteit Utrecht was een pilot. Momenteel worden de ervaringen geëvalueerd.