Klinisch psycholoog Marcel van den Hout verkozen tot Supervisor of the Year 2016

31 oktober 2016 – Professor dr. Marcel van den Hout is verkozen tot de beste promotor van Nederland. Deze prijs werd op zaterdag 29 oktober uitgereikt tijdens de derde editie van de jaarlijkse National PhD Day van het Promovendi Netwerk Nederland (PNN). Prof. dr. van den Hout, hoogleraar klinische psychologie verbonden aan de Universiteit Utrecht, ontving deze prijs uit handen van zijn eigen promovendi, die eveneens verantwoordelijk waren voor zijn nominatie.

Zeer betrokken, betrouwbaar en gericht op het stimuleren van ieders eigen talent. Een paar steekwoorden die de kracht van professor van den Hout als promotor benadrukken, aldus zijn promovendi. Een verraste Van den Hout: ‘Alhoewel ik niet de indruk heb dat ik iets speciaals doe ten opzichte van andere professoren, ben ik zeer vereerd om door mijn promovendi genomineerd te worden voor deze prijs. Ik vind het bijzonder om als promotor een bijdrage te kunnen leveren aan de vorming van jonge talenten’.

Deze prijs is drie jaar geleden in het leven groepen door het PNN om excellentie in de begeleiding van promovendi te huldigen. PNN-voorzitter en jurylid Rolf van Wegberg: “Goede begeleiding kan een promotietraject maken of breken en is daarom absoluut geen sinecure. We geven vaak af op de begeleiding van promovendi, maar er zijn zeker ook excellente begeleiders die hun promovendi naar een hoger niveau tillen. Marcel van den Hout is zo’n begeleider.”

De uitreiking van deze prestigieuze prijs is de traditionele afsluiter van de National PhD Day. Driehonderd promovendi uit diverse vakgebieden kwamen dit jaar samen in het Academiegebouw van de Universiteit Utrecht voor inspirerende lezingen, workshops, en een netwerkborrel. Alles gericht op het verwezenlijken van het thema van de dag: Take charge of your career!